En dikt ur SLÄPLJUS OCH VINGAR…

4 januari, 2013

… i natt har jag fallit
– igen
det var en oändlighet
en hisnande tyngdlöshet
det var som en fjäderskrud
utan fäste någonstans

jag tror inte längre
på bjudmunnarna och förtroendeglasögonen
rutornas små utsättningar
att någon skulle leva där
och vara människan trogen

i natt har jag fallit
– igen
och nu vet jag
att fallet finns inom mig
jag måste falla
för bjudmunnarna och förtroendeglasögonen …

Boken utkommer i februari på Celanders förlag!

Kommentera

